Sælgerrådgivning

Bestil gratis vurdering nederst på denne side

At sælge sin forretning er en kompliceret sag. Det er en sag der bør varetages professionelt, hvis du skal undgå en masse bøvl bagefter. Alt for ofte forsøger en sælger at spare nogle tusinde kroner, blot for at blive rigtigt skuffet over resultatet.

Vi har den klare politik, at vi gerne vil have mange forretninger til salg, men på den anden side, så går vi ikke på kompromis. Der skal være klare linier og orden i tingene. Der skal ikke stikkes noget under gulvtæppet, hverken fra købers eller sælgers side. Alle facts - også de der kan være lidt ubehagelige - skal frem, så både køber og sælger ved præcis hvad de har med at gøre. På den måde minimerer man de problemer der kan opstå efter salget, og både køber og sælger kan føle sig trygge.

Et par gode råd til dig som sælger:
  • Hvad hjælper det at sætte sin forretning til salg hos en mægler der blot "sylter" salget?
  • Hvor sjovt er det at løbe ind i en masse problemer efter salget, blot fordi mægleren ikke var sit ansvar bevidst?
  • Hvorfor prøve at spare et par tusinde kroner i første omgang for derefter ikke at få sin forretning solgt?
  • Lyt ikke til mæglere, som påstår de har køberen til netop din forretning; det er blot for at få en kommissionsaftale!
  • Lyt ikke til mæglere, som påstår at din forretning er umådeligt meget værd; vær realistisk, så går det altså nemmere!


Vores medarbejdere har formidlet mange restauationsvirksomheder, og vi hvad hvad vi taler om. Alt for ofte har vi overtaget sager fra vore kolleger, som af den ene eller anden årsag ikke har kunnet leve op til løfterne. Det kan være fordi salgsprisen er sat urealistisk højt, fordi mægleren mangler engagementet i den enkelte sag, eller...

Når vi skal vurdere din forretning (og det gør vi helt uforbindende og gratis), så skal du have et par dokumenter klare til os;
  • Kopi af seneste årsregnskaber
  • Kopi af seneste balancer
  • Kopi af lejekontrakten samt seneste kvittering/opkrævning
  • Kopi af din købsaftale (hvis du har en sådan)
  • Kopi af menuen
  • Kopi af eventuelle panthæftelser med seneste kvitteringer/opkrævninger
  • Kopi af eventuelle leasingaftaler med seneste kvitteringer/opkrævninger


Og har du eventuelt også:
  • Tegnnger
  • Fotos
  • Ansætteleskontrakter
  • Godkendelser
  • Bevillinger
  • Kontrolrapporter
  • Øvrige dokumenter


Er det med til at gøre vurderingen endnu mere nøjagtig.

Skal forretningen sælges på vilkår, det vil sige med en udbetaling og sælgerpantebreve? Eller måske fremmedfinanciering?

Hvad er din egen forestilling om prisniveauet/forretningens værdi?, -for det er jo vigtigt for en ny ejer at hans investerede kapital også kan forrente sig. Det nytter jo ikke noget at han sætter sig i så store udgifter at han må afhænde igen efter kort tid.

Når vi vurderer en forretning, er der mange aspekter at tage hensyn til. En tommelfingerregel siger at prisen ofte ligger omkring 60% af omsætningen. Men hvad nu hvis forretningen kører med et dundrende underskud? Hvad nu hvis forretningens omsætning er baseret på ejerens egen tilstedeværelse? Hvad betyder det at forretningen ligger på strøget kontra i en sidegade på Nørrebro? Hvad betydning har det om omsætningen er baseret på events eller på menuen? Hvad betydning har det om huslejen er uforholdsmæssig høj, eller utroligt rimelig?

Det er jo netop noget af det vi som eksperter indberegner i en vurdering af din forretning.

Så bestil en uforpligtende og gratis salgsvurdering af din forretning .
Forretningens navn
Forretningens adresse
Forretningens telefonnummer
Forretningens hjemmeside
Forretningens Email
Indehavers navn
Indehavers telefonnummer
Indehavers email adr.
Bemærkninger


 


Vi vil herefter kontakte dig for at aftale tid for et møde.

Venligst hav følgende papirer klar til mødet:
  • Kopi af lejekontrakt (med alle bilag) (med seneste opkrævning/indbetaling)
  • Kopi af seneste regnskaber
  • Kopi af seneste månedsbalancer
  • Kopi af eventuelle leasingaftaler (med seneste opkrævning/indbetaling)
  • Kopi af eventuelle panthæftelser (med seneste opkrævning/indbetaling)
  • Andre relevante dokumenter